A közös élmény

RoadBuster

RoadBuster

Egy tiszta (Sz)ügy érdekében

2021. április 13. - roadbuster

169465077_1666757780182167_7880270317540791656_n_1.jpg

A természet kevéssel megelégszik.” Ezzel a gondolattal a fejemben elhatároztam, hogy meghálálom azt a sok kellemes percet a természetnek, amit tőle kaptam/kapok. Rengeteg szép helyen járhattam, gyönyörű természeti értékeket láthattam hazánkban, viszont egy nagyon szomorú jelenségnek is a megfigyelője voltam, mégpedig a mérhetetlen szemetelésnek. Mindig megdöbbenek azon, hogy az erdőkbe becipelt üdítős, sörös stb. dobozok, műanyag flakonok el vannak hajigálva, pedig üres állapotukban már könnyebb kivinni, mint tele becipelni.

Na de nézzük mi is volt ezen a hétvégén: A véletlenek egybeeséséből adódóan egy jóbarátom, aki történetesen Szügy község polgármestere - Frenyó Gábor -, csatlakozott az Aktív Magyarország programhoz. Ennek a kezdeményezésnek a keretében az erdőket, kirándulóhelyeket lehet megtisztítani a szeméttől egy kellemes túra alkalmával. Felhívtam őt, leegyeztettünk mindent és vasárnap egy régi barátommal kocsiba pattantunk és meg sem álltunk Szügyig. Gábor már várt ránk és rövid beszélgetés és útbaigazítás után elvitt minket a kiindulási ponthoz, ahol neki is állhattunk a kis túránknak és az eldobált szemetek összeszedésének.

Bevallom, mind a ketten megdöbbentünk, mi mindent találtunk már az út elején. Az már szinte nem meglepő, hogy műanyag palackok, energiaitalos, üdítős és sörös dobozok tucatjait,  sok üveget találtuk, de a félig elásott, használt pelenkák azért már nekem is újdonságnak számítottak. De ezt nem is akarom túlragozni, volt itt minden, csak halott német katona nem. 

Mi is a célom ezzel a kis írással? Talán az a most következő néhány kép megmutatja… Intő jel lehet nekünk is, hogy miért figyeljünk oda ezekre a dolgokra. Voltak olyan hulladékok, amik nem most kerültek oda, hanem már min. 40-50 éve ott lapulnak, és „várják” a több száz éves lebomlási idejüket. Borsodi ásványvizes üveg, zacskós tej, aminek az ára 5 Ft volt (bár pontos adatot nem találtam, de nagyjából 1970 és 1980 között lehetett ennyi a tej literenkénti ára).  És ami miatt ez az egész fontos: Amellett, hogy a vadon élő állatokban is kárt tehetnek a fémek, üvegszilánkok, megehetnek kisebb műanyagokat a vadak, emellett saját magunkban is kárt tehetünk. Ezek lassan lebomló méreganyagok, amik a talajvízbe, termőföldjeinkbe is bejuthatnak, és ezzel együtt magunkat is mérgezzük.

A nap végére kellemesen elfáradva, sok élménnyel és jó érzéssel a szívünkben, hogy valami jót tettünk, indultunk haza. (Szemét szedés közben picit úgy éreztem magam, mintha én lennék „A bolygó kapitánya” című mese főhőse, aki megtisztította a földet, vizet, levegőt a sok hulladéktól, szennyező anyagtól). Nem mindennapi élmény volt, de ha te,  kedves vándor, kedvet kaptál ahhoz, hogy a túrád során te is tegyél egy picit a természetért, és néhány szemetet te is összegyűjtesz, a célomat már elértem és köszönöm. Jó túrázást és kellemes felfedezést kívánok!171338532_3037199093223727_5942286373467562236_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://roadbuster.blog.hu/api/trackback/id/tr3216499480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása