A közös élmény

RoadBuster

RoadBuster

Balatoni Gasztro túra, avagy egy hosszú hétvége másképpen

1. nap

2018. július 23. - roadbuster

terkep.jpg

1. nap

„Nekem a Balaton a Riviéra!” Talán egy mindenki által ismert dallam kicsiny hazánkban. Elhatároztam, hogy egy különleges programot csinálok, ami talán minden korosztálynak megfelel. Finom ételek, italok és csodálatos Balaton környéki tájak, ami nem csak a testnek, hanem a léleknek is melengető.

Egy három napos túrát ajánlok, ami természetesen szabadon változtatható, de gondolatébresztőnek szerintem elfogadható lesz ez a program.

Behuppantam a kocsiba és meg sem álltam Balatonkeneséig. A városba érve a Pörc nevű helyre tértem be, hogy üres gyomromat megtöltsem némi kímélő szalonnával, pörccel, sonkával és egyéb malacságokkal.

Finom ételek és hideg frissítő után tovább haladtam és a dörgicsei levendula major felé vettem az irányt. Kellemes hely, gyönyörű a levendula virágzáskor. A templom melletti kis major, a benne található kis szobrokkal igazi nyugalom szigete lehet az embernek. Helyettem inkább beszéljenek a képek. 

Néhány levendulás szuvenírrel távozva (levendulás sör ;) szappan) tovább haladtam és utam a hegymagasi Szászi Pincészet éttermébe, a Viridáriumig tartott. Gyönyörű a kilátás. Szemünk elé tárul a badacsonyi hegy, a szigligeti vár és természetesen a Balatonból egy részlet. Innen mindenki kedve és vérmérséklete szerint mehet tovább  (megtekinteni a várat, esetleg a badacsonyi bazaltoszlopokat vagy csak végigkóstolni néhány finom bort is).

A felszolgált ebéd nagyon finom volt.

A menü:

  • Birtoktál „ízelítő”
  • Csirke supreme, burgonyapüré és fűszersaláta
  • Fekete rizspuding, mangóhabbal

Ide kattintva tekinthető meg az étlap.

Az utamat Zalakaros felé vettem és ott a Park Inn hotelben szálltam meg. Óriási fürdőkomplexummal rendelkező szálloda. Itt a napot egy kellemes vacsorával zártam, ami a következő ételekből állt:

  • Kókuszos bundában sült torpedórák-farkak, citrusos salátacsokorral
  • Mogyorókéregben sült lazacfilé csilis őszibarack szósszal, csicsóka gretainnel és zöldspárgával
  • Ananász „carpaccio”, tonkababos vanília fagylattal és gránátalma magokkal

Egy gasztrótúrából nem maradhat ki némi alkoholos nedű, így a választás most kivételesen nem a borra, hanem a pálinkakostolásra esett. A birkás pálinkák közül cigánymeggy, málna, kajszibarack, vilmoskörte és szilvapálinka kombót fogyasztottam. Ezekből az italokból aztán tényleg szépre tudnám inni magam. A 40%-os pálinka nem volt karcos, kellemes aromájú ital volt. Talán a málna volt az, ami nekem személy szerint nem volt a legkívánatosabb, de a többi már az én ízlésemnek kedvezett.

Fekvés van, mert holnap tovább kell haladni, rengeteg program vár ránk! :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://roadbuster.blog.hu/api/trackback/id/tr1314079865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása