A közös élmény

RoadBuster

RoadBuster

Irány a Bledi-tó, de még előtte....

2018. szeptember 03. - roadbuster

Korán reggel még Piranban (Piranról az irást itt találod) egy kávéra beültem, aztán fájó szívvel mentem tovább. A fő célpont: a Bledi-tó.

De hogy az oda vezető út ne csak kocsikázással teljen, így először megálltam megtekinteni a több száz éves múltra visszatekintő majorságot, a lipicai ménest (ez a lófajta amúgy Szilvásváradon is megtekinthető). Bár lovagolni nem tudok, de mindig megnyugtató érzés ezek mellett a gyönyörű állatok mellett lenni, esetleg megsimogatni. 

 

Egy zöld oázis közepén, fákkal és legelővel körbevett úton érhetjük el a birtok bejáratát. Sajnos nekem nem volt szerencsém program tekintetében, mert épp lovas show nem volt („csak egy lovas tréningre ülhettem be), de jó volt körbemenni és megtekinteni ezeket a szép lovakat illetve érdekes dolgokat megtudni ezekről a nemes állatokról. Tény, hogy a belépő nem annyira olcsó és így, hogy show nem volt kicsit szürkébb volt a program, de ha valaki felkészültebb, mint én, a neten előre meg tudja nézni, hogy mikor van előadás a parkban (www.lipica.org). Családoknak kifejezetten ajánlom, mert ahogy láttam, a gyerkőcöknek nagyon tetszettek ezek a szép állatok.

Egy kellemes óra után tovább mentem, hogy a másik nagy szerelmemnek, a váraknak hódolhassak. Predjamai vár története, fekvése már régóta mozgatta a fantáziám. A vár legizgalmasabb története audio guide-dal, magyarul is meghallgatható.

Maga a vár sok múzeumi értéket nem ad, viszont gyönyörű az elhelyezkedése, izgalmas körbe menni, és elképzelni, hogy a vár leghíresebb lakója, Erazem lovag (egy kis magyar vonatkozás, hogy a lovag Mátyás királyunk mellé állt III. Frigyes elleni harcban) miként tette lóvá az őt ostromló osztrákokat. Meseszép vár! Érdemes kombinált jegyet venni, amivel a posztojnai cseppkőbarlangot lehet megtekinteni.

Ezt követően oda mentem le. Vaóóóó!

A barlangtúra után Ljubljana felé vettem az irányt. Bár a városban korábban voltam, de azért volt pár része, amit anno nem fedeztem fel. Korábban két barátommal a várat néztük meg, amit érdemes megnézni, de most csak a belvárosi részt akartam látni. Így a korábbi és a mostani fél nap elég volt arra, hogy a város minden fontos részét megtekinthessem. Érdemes megnézni a Butcher’s (hentes) hidat (ami egy sétáló híd és néhány érdekes szobrot lehet felfedezni rajta), a Triple (három) hidat, a  város szimboluma, a Dragon híd (Sárkány) a St. Nicholas templom – a templom ajtói nagyon szépen kidolgozott jeleneteket, embereket ábrázol (aminek a közelében van a Central Market is).

 

Lényegében ezen a részen, a folyó két partján minden fontos megtekinthető, akár egy kellemes sétahajózást is meg lehet ejteni. Éttermek tömkelege van az út mentén, különösebben izgalmasat én nem találtam, viszont egy kiváló cukrászdát, amit anno felfedeztem, ismét megkerestem, mert nagyon jó édességeik voltak (Kavarna Rog).suti.jpg 

Sajnos már későre járt, így igyekeztem a szállásom felé, amit már csak késő este értem el, így egy igen tartalmas és izgalmas nap után nézek neki a túrám csúcspontjának, a Bledi-tónak.

Következő írásom arról a részről fog szólni. Szép napot Roadbusterek!

A bejegyzés trackback címe:

https://roadbuster.blog.hu/api/trackback/id/tr8214219825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása